woensdag 28 augustus 2013

Wildbreien in Hoorn 2013

Een impressie van het Wildbeiproject in Hoorn 2013!

De lantaarnpaal van Brigitte en Debora!
De lantaarnpaal, die na de eerste dag al de onderkant
eraf getrokken was...
Je maakt iets moois en het wordt al gelijk gesloopt....
Ik vraag me wel eens af wat voor mensen dat doen....
 Begin van de Grote Noord, Het Breed....
 Halverwege de Grote Noord, de winkelstraat van Hoorn!
 Alle lantaarnpalen in het centrum zijn bekleed...
 Op de Rode Steen...
 de brugleuning van de brug naar het Oostereiland
 degene die meegeholpen hebben met de brug...
 de haven ligt er weer gekleurd bij....
 de dames die de brugleuning hebben bekleed...

de leuningen van de grote brug ook maar...
 kleine haakwerkjes op de leuning...
 Het haakwerk van Helma, in de regenboogkleuren 
op het Oostereiland...
 Ook Broadway heeft meegehaakt aan het Wildbreiproject...
Vier lantaarnpalen voor V&D op de Grote Noord ...
 Bij de haven, vind je de jongens van de Bonte Koe...
 en de lantaarnpalen op de kade...
 Ons Haakcafe De Turf...
 De lantaarnpaal van Jacqueline van Smakelijk Haken
 Voor de Turf nog meer van Jacqueline...
Op de Gedempte Turfhaven in Hoorn
wat kleine details..
de Kleine Noord...
de Zpagetti Boom van Wilbert...
http://www.schoutenhandwerken.nl/
Bij de haven staat de lantaarnpaal van Cecile
De Soklantaarn...
Op de Rode Steen de dames die meegeholpen hebben
met het aankleden van de stad...
De Blokker vrouwtjes op de Veemarkt...
Elke dag worden ze aan en uit gekleed, omdat 
anders de spullen gewoon meegenomen worden,
zoals vorig jaar....
 Deze lantaarnpalen ook nog maar even...
Afgelopen weekeind
deze Giga Bellenblazers op de Grote Oost...


Niet alle lantaarnpalen kan ik hier laten zien,
ik heb er een paar uitgekozen...


WE ZIJN NU ECHT UITGEBREID!!!

P.S. Voor foto's van vorig jaar "Wildbreien 2012"
http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/09/wildbreien.html


10 opmerkingen :

  1. Wat ziet alles er ontzettend vrolijk en fleurig uit. Erg leuk, mijn complimenten! Het geeft inspiratie om de lantaarnpaal bij ons voor de deur ook op te leuken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan maar een ding zeggen: WAUW! Dit zou eigenlijk overal moeten worden gedaan .... Dan ziet het er allemaal veel vrolijker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoorn ligt me te ver weg, maar doordat je zoveel foto's hebt gemaakt heb ik toch een klein beetje het idee dat ik er ook geweest ben..... ;-)
    Je wordt er vrolijk van!!
    En mooi weer hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier kan een mens toch alleen maar stil van worden, wat een enorme berg werk en wat een nog enormer mooi resultaat! (wat jammer dat er van die 'vandalen' rond lopen die dan weer wat stuk moeten maken...)
    Leuk die Jongens van Bontekoe in hun truien en wat de lantaarnpalen betreft gaat mijn voorkeur uit naar de pianopaal bij V & D. Maar eigenlijk vind ik ze natuurlijk allemaal even mooi!
    Complimenten voor alle dames en heren die hier aan meegewerkt hebben.
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat is toch niet te beschrijven? Wat een schitterend project, wat een werk, wat een kleuren, wat ontzettend leuk! Je hebt wel een dag nodig om alles goed te bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In 1 woord: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!! (of eigenlijk meer woorden: heel, heel, heel héél erg gaaf!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo vrolijk...project geslaagd...! Van harte gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk even nagenieten bij het zien van alle foto's.Wat leuk dat je ons alle actieve wildhaaksters en -breisters én hun mannelijke evenknie laat zien.

    Dames en heer, complimenten!!!!!! Super geslaagd!!!!!

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en groots werk jullie wildbreien !!

    Daar wordt een mens vrolijk van :)

    Groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!