vrijdag 4 januari 2013

Gehaakte portemonnaie

Eerste Tutorial van het jaar!
EEN GEHAAKTE PORTEMONNAIE

Ik had de beugeltjes voor de portemonnaie
 al een tijdje liggen,
gekocht bij Nicolli http://nicollie.wordpress.com/ en
 bij Marutska http://marutska.blogspot.nl/ kan je ze ook bestellen geloof ik!

Al struinend over het net,
kwam ik een foto tegen van zo´n gelijkende portemonnaie, 
helaas met een betaald patroon.
De foto heb ik eens goed bestudeerd 
en ik dacht dat kan ik toch ook...
Het lijkt erop en ik vind het zelf best goed gelukt!

Met haaknaald nr. 4 en een bol van de Zeeman Royal
ging ik aan de slag!

Hier komt de Beschrijving en die is super simpel!
We beginnen met 26 losse

TOER 1: 1e vaste in de 2e lus vanaf de haaknaald,
5 vasten, 3 halve stokjes, 7 stokjes, 3 halve stokjes, 6 vasten


TOER 2: 1 keerlosse, 
alle steken die nu volgen in de voorste lus haken
6 vasten, 3 halve stokjes, 7 stokjes, 3 halve stokjes, 6 vasten


TOER 3: 1 keerlosse, 
alle steken die nu volgen in de achterste lus
6 vasten, 3 halve stokjes, 7 stokjes, 3 halve stokjes, 6 vasten


TOER 4 tot en met TOER 9 :  Herhaal TOER 2 en TOER 3
(Dat zorgt voor een leuk relief)

 
Zo ziet het er uit na 5 toeren!


En zo na 7 toeren...
Het gaat zo van zelf  bol staan....


Zo is het klaar!
Na 9 toeren heb ik nog een randje van vasten 
er omheen gehaakt... 
ik denk dat dit eigenlijk niet hoeft...
De afwerking langs het beugeltje wordt er niet mooier op...
Toen heb ik het dubbel geklapt
 en de zijkanten tot de helft dichtgenaaid...

Even passen met het bijhorende beugeltje...
en toen met naald en draad 
het beugeltje eraan vastgenaaid
Wel een beugeltje met gaatjes kopen, 
zodat je het er mooi in kan naaien..



Met wat gepruts is het me dan eindelijk gelukt
Het beugeltje vond ik het lastigste, 
maar het haken doe je zo!
De afwerking kan eigenlijk veel mooier, 
dat doen we de volgende keer.


Laat je fantasie nu maar gaan, 
maak ze in alle kleuren en/of meerdere kleuren te gelijk!
Je kan ook nog een voering in de portemonnaie maken,
maar dat hoeft niet echt, het wordt dan te dik denk ik...

Veel plezier met het patroon
en dat er nog maar velen mogen volgen!

groetjes Lindevrouw

13 opmerkingen :

  1. Leuk geworden en datzonder echt patroon maar met op het oog werken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan hoor zonder patroon, Ik heb er ook eens een gemaakt. Is ook op mijn blog te zien.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Gaaf gedaan, Joke. En natuurlijk kunnen we dat zelf.. Ik ga het idee meteen even op Pinterest zetten hoor. Bedankt voor de beschrijving!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij heb ik een kleinere sluiting liggen. dat wordt even priegelen. Leuk gedaan! groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om zo een portemonneetje te maken. Ik heb nog een beugeltje gekocht in de kringloopwinkel. Dit is er wel een leuke bestemming voor.
    Dank je wel!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan hoor en dat zonder patroon. Ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeeeeeeeeeeeeeeeejj shame on me!!! dat ik dit niet gezien heb bij je een vrijdag

    wat een dotteke zeg!!!!!!♥♥ heel knap gemaakt enne thnxxx voor het patroon kei lief van je

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor het patroon Joke!
    Heb hier nog diverse beugeltjes liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor het delen van deze tutorial! Ik hou van portemonnees breien weefsel, maar ik heb geen van deze stijl, dus morgen begin ik breien een zo, ik hou echt van hoe het eruit ziet.

    Kisses.

    PS: Sorry voor de vertaling, weet niet of google geen fouten;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor het delen ik heb vandaag ook een portemonneetje gehaakt en heb deze haaksteek gebruikt dit heb ik bij mijn blog ook vermeld het resultaat van mijn gehaakte portemonneetje kun je hier
    http://zwaantjecreatief.blogspot.nl/2013/07/vandaag-ook-maar-een-portemonnee-gehaakt.html zien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk. Die ga ik ook eens maken. Heb er al een aantal klaar met een ander patroon. De beugeltjes zijn nu voor 99 eurocent verkrijgbaar bij de Action, in alle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Leuk als je een berichtje achterlaat!